Založ si blog

Malé jesenné bankové premýšľanie

Dnes len také malé zamyslenie. Ráno som musel do práce cestovať o niečo komplikovanejšie, ako inokedy. Trolejbus, ktorým zvyčajne chodím, išiel zasa nejako čudne a tak som zvolil trasu s jedným prestupom. Ale čo, nevadí, aspoň sa budem cítiť tak trochu ako na výlete, povedal som si.

 

Cesta to bola vskutku príjemná, dokonca som ja sedel a tak som celkom dobre naladený vystúpil na autobusovej stanici na Mlynských Nivách, kde som prešiel cez cestu na zastávku ďalšieho spoja. A tu mi do očí padla vysoká budova banky, ktorá sa nachádza blízko stanice, istotne nemusím menovať, o ktorú banku ide. Stavba je to pomerne vydarená, tvorí dominantu okolia a keďže mám celkom zmysel pre modernú architektúru, na perách sa mi zjavil ľahký úsmev.

 

Keďže je však jeseň a ja som v tomto období vždy nejaký melancholický, spomínaný úsmev sa pozvoľna vytratil, keď som si uvedomil, na akých základoch stoja všetky tie krásne, vysoké a luxusné budovy bánk. Koľko biedy, špekulácií a zničených životov znamená každý meter štvorcový takýchto stavieb, ktoré len pripomínajú, že zatiaľ čo my, ich klienti, žijeme často v biednych pomeroch, oni nám vyrubujú vysoké poplatky a úroky a bohatnú na našej chudobe.

 

V médiách prelievajú horké slzy nad tým, keď sa čo i len okrajovo spomenie možnosť zvýšenia ich odvodov, ale keď majú zvýšiť poplatky svojim klientom, vtedy už neplačú. Vtedy plačeme my, ale banky náš plač nezaujíma. Zaujímajú ich len to, aby sme k nim boli čo najviac pripútaní, účtami, úvermi, kreditkami, hypotékami, aby celé naše rodiny držali v šachu. Veď banky nás posudzujú podľa toho, či máme nejaký úver, ak áno, sme dôveryhodní.

 

No čo už? Aspoň vonku je krásne, keď sa tak pozerám cez okno svojej otrokárne. Jeseň je naozaj úžasná. Až na tú moju melanchóliu.

Kapitalizmus nechcel nikto alebo percentá nepustia

22.11.2011

Je to jednoducho tak. Túto domnienku som získal ešte pred niekoľkými rokmi, keď som celý deň sledoval reportáže z roku 1989, ktoré vysielala Česká televize. Myslím, že tie dokumenty som pozrel veľmi pozorne a práve preto ma udivila jedna vec – ani jeden z protagonistov Nežnej revolúcie a ani jeden z opýtaných a diskutujúcich ľudí sa nevyslovil pre zavedenie [...]

Už viem, ako oslávim 17. november

16.11.2011

Dlho som premýšľal nad tým, ako by som mal stráviť tak významný sviatok, akým je 17. november, čiže „Deň boja za slobodu a demokraciu“. Napadlo mi viacero možností – napríklad sa vybrať do parlamentu a dobre si ho v rámci dňa otvorených dverí poprezerať, veď nakoniec som v tejto inštitúcií ešte nikdy nebol a tak by to rozhodne bola podnetná návšteva. A čo [...]

Grécko – nový protektorát nemecko-francúzskej euroríše?

07.11.2011

Celý svet s hrôzou sledoval počínanie gréckeho premiéra Georga Papandrea, ktorý sa rozhodol vyhlásiť referendum o prijatí pôžičky a tým pádom aj zotrvaní v eurozóne. „Aká to drzosť od Grékov!“ volala celé Európska únia na čele s Nemeckom a Francúzskom. Nebudem hodnotiť počínanie gréckeho politika, ktorý už skutočne nevedel, čo v danej situácií [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70634x
Priemerná čítanosť článkov: 2825x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy