Založ si blog

Už viem, ako oslávim 17. november

Dlho som premýšľal nad tým, ako by som mal stráviť tak významný sviatok, akým je 17. november, čiže „Deň boja za slobodu a demokraciu“. Napadlo mi viacero možností – napríklad sa vybrať do parlamentu a dobre si ho v rámci dňa otvorených dverí poprezerať, veď nakoniec som v tejto inštitúcií ešte nikdy nebol a tak by to rozhodne bola podnetná návšteva. A čo viac, plánuje ho obsadiť skupina maskovaných rebelov, s ktorými sympatizujem a tak by takto oslávený sviatok určite stál za to.

 

Potom som si však povedal, že v Bratislave trávim každý pracovný deň a tak si aspoň počas voľna od tohto mesta oddýchnem. A tak mi napadlo, že by som 17. november mohol stráviť na nejakom zhromaždení, organizovanom KSS alebo SZM alebo niekým podobným, aby som si vypočul zopár protikapitalistických hesiel. Lenže zhromaždenie sa koná v Košiciach, čo je pre mňa ako Západniara naozaj trochu ďaleko.

 

Tak som sa rozhodol. 17. novembra strávim v kruhu svojej rodiny, veď aj tak ma moja manželka s dcérkou pomaly nevidia, ako je týždeň dlhý a tak sa im teda bude celý deň venovať a pritom niečo porobím v záhrade. A vtom som dostal geniálny nápad, ako strávim výročie Nežnej revolúcie – vypustím žumpu!

 

To je presne ten symbolický skutok, ktorý je na oslavu 17. novembra ako stvorený. Veď tento deň sa na vypustenie žumpy presne podobal. Nežnou revolúciou sa k nám dostali všetky sra…, pardon vymoženosti zo Západu, vrátane kapitalistického otroctva, primitívneho konzumného spôsobu života, zničenia a rozkradnutia tvrdo vybudovaného hospodárstva a poľnohospodárstva a všetky tie podobné lahôdky, ktorými nás denno-denne častujú politici, médiá a banky. To bude skvelá oslava!

Kapitalizmus nechcel nikto alebo percentá nepustia

22.11.2011

Je to jednoducho tak. Túto domnienku som získal ešte pred niekoľkými rokmi, keď som celý deň sledoval reportáže z roku 1989, ktoré vysielala Česká televize. Myslím, že tie dokumenty som pozrel veľmi pozorne a práve preto ma udivila jedna vec – ani jeden z protagonistov Nežnej revolúcie a ani jeden z opýtaných a diskutujúcich ľudí sa nevyslovil pre zavedenie [...]

Grécko – nový protektorát nemecko-francúzskej euroríše?

07.11.2011

Celý svet s hrôzou sledoval počínanie gréckeho premiéra Georga Papandrea, ktorý sa rozhodol vyhlásiť referendum o prijatí pôžičky a tým pádom aj zotrvaní v eurozóne. „Aká to drzosť od Grékov!“ volala celé Európska únia na čele s Nemeckom a Francúzskom. Nebudem hodnotiť počínanie gréckeho politika, ktorý už skutočne nevedel, čo v danej situácií [...]

Kapitalizmus v kríze? Práve naopak!

18.10.2011

Na dvere nám klope ďalšie pokračovanie krízy. Budúci rok by podľa odborníkov mal byť poriadne ťažký. Čaká nás teda ďalšie prepúšťanie, uťahovanie opaskov, stagnácie miezd, ale zvyšovanie cien, jednoducho, celkové zhoršenie úrovne hospodárstva. Zdalo by sa teda, a poniektorí to aj tvrdia, že kapitalizmus sa dostal do krízy. Že jednoducho nefunguje. Myslia si [...]

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70467x
Priemerná čítanosť článkov: 2819x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy