Založ si blog

Archív: jún, 2011

Je mi zle – z premiérky a podobných…

Predsedníčka vlády včera slávnostne otvorila taiwanský kolos, ktorý má v trenčianskom regióne postupne zamestnať tritisíc ľudí. To by bolo v poriadku, viacmenej, to nie je to, prečo mi zostalo zle. Náhla chuť zvracať na mňa prišla, keď som si prečítal jej vyjadrenia o mzdách v tomto podniku. Chválila taiwanských zamestnávateľov, že už teraz si ľudia u nich […]

Pokračovanie článku

Vďakabohu za krízu!

Ešte pred takými tromi rokmi, v „bájnych“ časoch pred krízou, by sme len sotva čakali, do akej situácie sa vyhrotia európske protesty, najmä tie v Grécku a Španielsku. Kto by čakal (okrem tých, ktorí krízu spôsobili), že tisíce ľudí budú demonštrovať v uliciach a dovolávať sa spravodlivosti a slušného života, že krásne Atény sa zmenia na bojisko, že mladí […]

Pokračovanie článku

Dva piliere skutočnej demokracie

Článok s týmto názvom som chcel napísať ešte minulý týždeň, ale do rany mi opäť prišla momentálna španielska revolúcia a tak som nemohol odolať, aby som neuverejnil preklad textu vysvetľujúceho ďalší postup demonštrantov. No nateraz dáme Španielsku pokoj a pozrieme sa na demokraciu. Dva piliere skutočnej demokracie… O čom to vlastne hovorím? Skutočná […]

Pokračovanie článku

Odkaz priamo zo Španielska: „Vypni telku, zavri noviny a začni písať svoje vlastné dejiny!“

Chcel som dnes písať o dvoch hlavných pilieroch skutočnej demokracie, ale natrafil som na serveri utopia.sk na tento text preložený Silviou Ruppeldtovou, ktorý k nám ako závan sviežeho vetra plynie rovno z revolučne naladeného Španielska. Dúfam, že mi odpustíte, že už v treťom článku po sebe sa venujem tejto krajine, ale to, čo sa tam momentálne deje, a to, aké […]

Pokračovanie článku

Španieli chcú priamu demokraciu. Čo chceme my?

Ako v predošlom blogu, aj v tomto si na pomoc vezmem práve prebiehajúce protesty v Španielsku. Tie sú nakoniec nesmierne zaujímavé, pretože z klasických protivládnych demonštrácií bežne prítomných v časoch krízy vyrástli do protisystémových. Španieli nielenže požadovali zmenu vlády, ale dokonca zmenu systému. Nastolili požiadavku priamej demokracie! Španieli […]

Pokračovanie článku

Čo znamená policajná brutalita v španielskych uliciach?

Včera som videl nesmierne závažné a skutočne nepekné videá na portáli youtube.com, ktoré ukazujú zásah španielskej polície proti pokojným demonštrantom. Ak ste ich ešte nemali to „potešenie“ vidieť na vlastné oči, urobte tak. Urobte tak a garantujem vám, že budete rovnako pobúrení a zhnusení, ako ja. Pri ich sledovaní som musel chvíľu premýšľať, či sa […]

Pokračovanie článku

Keď je práca dôstojná alebo samospráva pracujúcich v praxi

Možno ste v médiách zachytili správu z posledných dní hovoriacu o príšerných podmienkach a manipulácií s pracujúcimi v nitrianskej pobočke firmy Foxconn. Podľa vyjadrení inšpektorátu práce táto spoločnosť jednoznačne porušuje Zákonník práce. Ľudí necháva doma bez toho, aby im vôbec niečo vyplatila, čo z ich 420 eurových platov znamená len ďalšie […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70533x
Priemerná čítanosť článkov: 2821x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy