Založ si blog

Je mi zle – z premiérky a podobných…

Predsedníčka vlády včera slávnostne otvorila taiwanský kolos, ktorý má v trenčianskom regióne postupne zamestnať tritisíc ľudí. To by bolo v poriadku, viacmenej, to nie je to, prečo mi zostalo zle. Náhla chuť zvracať na mňa prišla, keď som si prečítal jej vyjadrenia o mzdách v tomto podniku. Chválila taiwanských zamestnávateľov, že už teraz si ľudia u nich zarobia 500 eur. 500 eur… Obrovská suma, že? Napríklad pre muža, ktorý živí svoju rodinu…. No problém je niekde inde. Tých 500 eur je totiž veľmi diskutabilných. Podľa mojich informácií táto suma nie je v zhode s realitou. Bežne sa tam totiž zarába okolo 350 až 400 eur.

 

Agentúra, ktorá správu priniesla, neuviedla, či 500 eur je myslené ako čistá alebo ako hrubá mzda. No v jednom aj v druhom prípade je to úbohé. Ďalšou alternatívou je možnosť, že človek pracujúci v tomto podniku skutočne zarobí 500 eur čistého, ale len v tom prípade, že bude pracovať soboty nedele nadčasy a tak ďalej, skrátka „odnevidím donevidím“.

 

Je mi skrátka zle z toho, ako premiérka v priamom prenose chváli vykorisťovanie, nie aby sa zastala svojich ľudí a nahlas povedala: „Tých 500 eur je málo, mali by ste svojim zamestnancom plat zvýšiť, pretože z takejto sumy predsa nikto nemôže žiť dôstojne.“ Samozrejme viem, že podobných slov sa z úst slovenských politikov nikdy nedočkám, tí by radšej nechali svojich ľudí povešať, ako by mali ísť proti „investorom a zamestnávateľom“. Len by ma tak zaujímalo, keby pani premiérka skúsila žiť z 500 eur a je jedno, či hrubého alebo čistého.

 

A je mi zle aj z nášho ministra financií, ktorý opäť predviedol svoju povesť kvalitného iluzionistu. Vo svojom vyjadrení, v ktorom priznal, že životné náklady ľudí budú rásť podstatne rýchlejšie, ako si doteraz jeho rezort myslel, jedným dychom dodal, že ale vlastne sa ľudia aj tak budú mať lepšie, keďže sa vytvárajú tisícky nových pracovných miest. Opäť klasické splietanie jabĺk s hruškami a makroekonomických čísiel s údajmi o reálnom dopade na ľudí. Ale na to sme si na Slovensku už zvykli – dvadsať rokov máme krásne čísla, ale stále sme nepríjemne chudobní. No asi preto, že sme všetci takí leniví a nechce sa nám pracovať.

Kapitalizmus nechcel nikto alebo percentá nepustia

22.11.2011

Je to jednoducho tak. Túto domnienku som získal ešte pred niekoľkými rokmi, keď som celý deň sledoval reportáže z roku 1989, ktoré vysielala Česká televize. Myslím, že tie dokumenty som pozrel veľmi pozorne a práve preto ma udivila jedna vec – ani jeden z protagonistov Nežnej revolúcie a ani jeden z opýtaných a diskutujúcich ľudí sa nevyslovil pre zavedenie [...]

Už viem, ako oslávim 17. november

16.11.2011

Dlho som premýšľal nad tým, ako by som mal stráviť tak významný sviatok, akým je 17. november, čiže „Deň boja za slobodu a demokraciu“. Napadlo mi viacero možností – napríklad sa vybrať do parlamentu a dobre si ho v rámci dňa otvorených dverí poprezerať, veď nakoniec som v tejto inštitúcií ešte nikdy nebol a tak by to rozhodne bola podnetná návšteva. A čo [...]

Grécko – nový protektorát nemecko-francúzskej euroríše?

07.11.2011

Celý svet s hrôzou sledoval počínanie gréckeho premiéra Georga Papandrea, ktorý sa rozhodol vyhlásiť referendum o prijatí pôžičky a tým pádom aj zotrvaní v eurozóne. „Aká to drzosť od Grékov!“ volala celé Európska únia na čele s Nemeckom a Francúzskom. Nebudem hodnotiť počínanie gréckeho politika, ktorý už skutočne nevedel, čo v danej situácií [...]

Susko

Ministerstvo nežiadalo Najvyšší súd o konkrétne spisy, iba záznamy o prerozdeľovaní, tvrdí Susko

25.04.2024 15:05

Šéf rezortu Boris Susko nerozumie, prečo by ministerstvo nemalo na kontrolu procesu nárok.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50, aktualizované: 15:34

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70617x
Priemerná čítanosť článkov: 2825x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy