Založ si blog

Ešteže nie som paranoik

Veru tak – ešteže nie som paranoik. Pretože aj vy ste si možno všimli, že táto doba paranoidnému mysleniu akosi príliš napomáha, mám dojem, že ešte nikdy v histórií ľudstva neboli na paranoju lepšie vyhliadky. Samozrejme, je to hlavne vďaka neuveriteľnému množstvu informácií, ktoré sa na nás hrnie zo všetkých strán a aj vďaka rôznym konšpirátorským teóriám a celosvetových spiknutiach a podobne. Ale tak nejako si myslím, že ľudia cítia vo vzduchu akési nové a ohromujúce udalosti, ktoré nás čakajú, akoby bolo to povestné ticho pred búrkou. Jednoducho, ľudia, jasné, že tí paranoidní, majú pocit, že sa onedlho niečo stane.

 

Našťastie ja medzi nich nepatrím. Inak neviem, ako by som mohol v tomto svete fungovať. Veď si vezmite taký facebook. Keby som bol paranoik, možno by som si myslel, že je to celé vymyslené na to, aby systém, vlády, spoločnosti, tajné služby a ktovie kto ešte od nás úplne jednoducho získali informácie nielen o tom, kde bývame a podobne, ale aké máme názory, akého sme vierovyznania, slipy akej veľkosti nosíme a tak ďalej. Myslel by som si, že niekto vsadil na ľudskú infantilnosť a primitívnym spôsobom od nás tieto informácie získal, aby… No to už neviem, pretože nie som paranoik.

 

Alebo rabovanie v Anglicku. Keby som bol paranoidný, možno by som zastával názor, že celý ten humbug bol premyslene a umelo spustený niekým, neviem kým, aby sa voči emigrantom a nielen im, ale vlastne aj všetkým obyvateľom mohli uplatňovať prísnejšie, ba až diktátorské policajné zásahy, čo má akože viesť k postupnému ovládaniu más za potlesku všetkých slušných, pracujúcich a najmä bielych ľudí.

 

Svetový terorizmus je na tom podobne. Ak by som bol paranoik, prisahám, že nie som, do sveta by som vyhlasoval hlúposti, akože Američania si celý islamský terorizmus vymysleli, aby mohli viesť obchodné, pardon, spravodlivé vojny, že aj Dvojičky si zhodili sami, ba dokonca, že žiadny Usama ani neexistoval a podobné hlúposti.

 

No keby som už mal paranoju doviesť ad absurdum, začal by som si hubu otierať o krízu a Európsku úniu, hlavne o návrh zaviesť jednotnú ekonomickú vládu. Ako paranoik by som si totiž mohol myslieť, že celá kríza bola vymyslená alebo prinajlepšom využitá, aby sa takáto celoeurópska vláda vytvorila za účelom akéhosi diktátorského európskeho superštátu a my by sme boli v …

 

A tak som len rád, že nie som žiadny paranoik, že na svet hľadím s úsmevom a teším sa z každej maličkosti. Len by som rád vedel, čo sa skrýva za tým avizovaným príchodom mimozemšťanov v septembri či októbri tohto roku. Asi sa na nich budem musieť nejako pripraviť.

Kapitalizmus nechcel nikto alebo percentá nepustia

22.11.2011

Je to jednoducho tak. Túto domnienku som získal ešte pred niekoľkými rokmi, keď som celý deň sledoval reportáže z roku 1989, ktoré vysielala Česká televize. Myslím, že tie dokumenty som pozrel veľmi pozorne a práve preto ma udivila jedna vec – ani jeden z protagonistov Nežnej revolúcie a ani jeden z opýtaných a diskutujúcich ľudí sa nevyslovil pre zavedenie [...]

Už viem, ako oslávim 17. november

16.11.2011

Dlho som premýšľal nad tým, ako by som mal stráviť tak významný sviatok, akým je 17. november, čiže „Deň boja za slobodu a demokraciu“. Napadlo mi viacero možností – napríklad sa vybrať do parlamentu a dobre si ho v rámci dňa otvorených dverí poprezerať, veď nakoniec som v tejto inštitúcií ešte nikdy nebol a tak by to rozhodne bola podnetná návšteva. A čo [...]

Grécko – nový protektorát nemecko-francúzskej euroríše?

07.11.2011

Celý svet s hrôzou sledoval počínanie gréckeho premiéra Georga Papandrea, ktorý sa rozhodol vyhlásiť referendum o prijatí pôžičky a tým pádom aj zotrvaní v eurozóne. „Aká to drzosť od Grékov!“ volala celé Európska únia na čele s Nemeckom a Francúzskom. Nebudem hodnotiť počínanie gréckeho politika, ktorý už skutočne nevedel, čo v danej situácií [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70632x
Priemerná čítanosť článkov: 2825x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy