Založ si blog

Chudáčikovia zamestnávatelia. . .

Je mi ich naozaj ľúto. Snažia sa, ako len môžu a my, tá hnusná zberba zamestnancov, ich vôbec nevieme doceniť. Ale konečne sa dočkali. Na scénu totiž prichádza superhrubá mzda.

 

Nechajme na chvíľu bokom úvahy o jej pozitívach či negatívach, hoci ako sa zdá, je to prakticky zbytočný krok tejto zaujímavej vlády, ktorý by som prirovnal zhruba k pracovnej činnosti človeka, ktorý sa vo svojej práci nudí a svoj čas zabíja tým, že z jednej strany stola na druhú prekladá svoje písacie potreby. Čiže, ide o len o vykázanie akejsi činnosti, aby na konci volebného obdobia mohli členovia vlády povedať, že aké fajnové a prospešné novosti nám oni za štyri roky pripravili, hoci ich reálny význam je prakticky nulový.

 

Nezaoberajme sa ani vyjadreniami odborárov, podľa ktorých vďaka nevedomosti obyčajného človeka (mám na mysli normálneho obyčajného človeka) na základe zmätočných vysokých čísiel superhrubej mzdy môže pri prijímaní do práce zamestnanca oklamať zamestnávateľ a to tak, že obyčajný človek sa z tých hodnôt nevysomári a nakoniec jeho čistá mzda bude nižšia, ako by sa pôvodne zdalo.

 

Mňa v tejto súvislosti oveľa viac zaujalo zadosťučinenie zamestnávateľov a ich „chudáčikovské“ vyjadrenia. Ako sa pre Hospodárske noviny vyjadril riaditeľ Podnikateľskej aliancie Slovenska Róbert Kičina, doteraz zamestnanci nevedeli, koľko na nich chudáčikovia zamestnávatelia musia doplácať. Citujem: „(Hrubá mzda pozn. aut.) Nehovorí ani o tom, koľko človek zarobí, ani koľko stojí svojho zamestnávateľa. Z tohto dôvodu superhrubá mzda zavedie poriadok, pretože prináša reálny údaj o tom, koľko v skutočnosti stojí zamestnanec a koľko z toho v skutočnosti aj dostane.“

 

Takže až teraz som to celé pochopil. Ono to nie je tak, že zamestnávatelia majú z často otrockej práce svojich zamestnancov obrovské zisky a to najmä v chudobných krajinách, ale naopak my, darebáci, ich vykorisťujeme, pretože oni musia na nás doplácať! Nie nie, to nie zamestnávatelia zneužívajú zamestnancov, ale zamestnanci zneužívajú zamestnávateľov!

 

Vážení zamestnávatelia. Dovoľte mi, aby som sa vám týmto ospravedlnil za všetky náklady, ktorými vám my, zamestnanci, otravujeme život, prepáčte nám za to, že nám vôbec musíte dávať výplaty, že za nás platíte akékoľvek odvody, na ktoré by sme nemali mať nárok, pretože si ich rozhodne nezaslúžime, keďže pre vás pracujeme tak málo a nie 24 hodín denne a 7 dní v týždni. Ste úžasní, konečne som to pochopil. To my sme tí zlí. Dúfam, že sa naša zaujímavá vláda rozhodne prijať zákon zakazujúci vyplácanie miezd. Aby ste už na nás konečne nemuseli doplácať.

Kapitalizmus nechcel nikto alebo percentá nepustia

22.11.2011

Je to jednoducho tak. Túto domnienku som získal ešte pred niekoľkými rokmi, keď som celý deň sledoval reportáže z roku 1989, ktoré vysielala Česká televize. Myslím, že tie dokumenty som pozrel veľmi pozorne a práve preto ma udivila jedna vec – ani jeden z protagonistov Nežnej revolúcie a ani jeden z opýtaných a diskutujúcich ľudí sa nevyslovil pre zavedenie [...]

Už viem, ako oslávim 17. november

16.11.2011

Dlho som premýšľal nad tým, ako by som mal stráviť tak významný sviatok, akým je 17. november, čiže „Deň boja za slobodu a demokraciu“. Napadlo mi viacero možností – napríklad sa vybrať do parlamentu a dobre si ho v rámci dňa otvorených dverí poprezerať, veď nakoniec som v tejto inštitúcií ešte nikdy nebol a tak by to rozhodne bola podnetná návšteva. A čo [...]

Grécko – nový protektorát nemecko-francúzskej euroríše?

07.11.2011

Celý svet s hrôzou sledoval počínanie gréckeho premiéra Georga Papandrea, ktorý sa rozhodol vyhlásiť referendum o prijatí pôžičky a tým pádom aj zotrvaní v eurozóne. „Aká to drzosť od Grékov!“ volala celé Európska únia na čele s Nemeckom a Francúzskom. Nebudem hodnotiť počínanie gréckeho politika, ktorý už skutočne nevedel, čo v danej situácií [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

chesus

Svet je možné zmeniť a o tom chcem písať...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 70014x
Priemerná čítanosť článkov: 2801x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy